Europa Polska Wycieczki z dziećmi

By
on
4 stycznia 2022

Za nami kolejny rok w nowej rzeczywistości, podróżuje i żyje się inaczej. Dlatego jestem szczególnie dumna z naszego ostatecznego bilansu podróżniczego za 2021 rok. Udało nam się być w ośmiu krajach, nowych miastach i wielu cudownych miejscach, które odwiedzaliśmy po raz pierwszy.

Po raz pierwszy jeździliśmy na nartach w Szwajcarii i jedliśmy serowe fondue. Znaleźliśmy najlepszy drewniany plac zabaw w Europie – PECKA w Karkonoszach, odwiedziliśmy Drakulę na zamku w Słowacji i wiemy kim są Habakuki (słowackie legendy). Pływaliśmy w naszym kochanym Adriatyku i szukaliśmy jeżowców, skakaliśmy do termalnego jeziora na Słowenii i z uporem maniaka próbowaliśmy zgubić naszego drona. Udowodniliśmy sobie, że podróż z trójką dzieci po Europie jest możliwa. Nasze najlepsze wspomnienia mamy właśnie z wakacyjnej wyprawy po Europie, który udało się zrealizować w wakacje: rowery w Austrii nad pięknymi jeziorami Karyntii, Słowenia i niesamowite widoki w rejonie Kranskiej Góry, potem Chorwacja środkowa czyli okolice Zadaru i Szybenika z chorwackimi plażami i na końcu Istria z najlepszym kempingiem na jakim byliśmy w życiu.

Z racji, że dzieci robią się coraz większe, udało się nam też zliczyć dwa city breaki, na które pojechaliśmy sami. Weekendowe wypady we dwoje albo w gronie znajomych to zupełnie inny wymiar zwiedzania. Można spokojnie ominąć place zabaw i posiedzieć dłużej w klimatycznym miejscu. Barcelona w październiku i Malta w listopadzie to były świetne kierunki na weekend. Przeniesienie się, szczególnie podczas polskiej jesieni w ciepłe kraje to doskonały pomysł.

MAPA LOSOKAWOODS

2021 zaliczamy do udanych, mamy masę pięknych zdjęć i filmów, do których będziemy wracać. Ostatnio zamontowaliśmy też drewnianą mapę od Losokawoods, na której dzieci zaznaczyły kraje, które odwiedziliśmy w minionym roku. Mamy w naszych wnętrzach masę zdjęć i podróżniczych gadżetów, ta mapa idealnie wpasowuje się w klimat naszych pomieszczeń.

Mapa ma nowoczesny design i bardzo staranne wykonanie, co sprawia, że wnętrze staje się ciekawe. Drewniana mapa z Losokawoods to produkt polski, robiony z drewna brzozowego, zabezpieczony bezwonnym olejem. Ma trzy warstwy, które naklejane są na siebie, mapa ma dzięki temu wymiar 3D i pięknie się prezentuje. Przy wyborze mapy, można skonfigurować jej wygląd, kolory oraz dopasować poszczególne elementy do kolorystyki wnętrza. My wybraliśmy, szary, czarny i brązowy, na jasno popielatej ścianie mapa prezentowała się bardzo nowocześnie.

Co ciekawe i bardzo praktyczne, mapa ma możliwość przeklejania jej w inne miejsce, trzeba tylko użyć suszarki i poszczególne elementy z łatwością odejdą od ściany. Mapa składa się z elementów, które sami przyklejamy na ścianie. Mamy wycięty wzór i zarys kontynentów i wysp, instrukcję, taśmy, a nawet nożyki oraz metr. W zestawie jest wszystko do zamontowania mapy na ścianie. Sam proces przyklejania, jest świetną zabawą, nam zajęło to ok. godziny i mapa wisiała w centralnym miejscu pokoju.

Jeżeli chcecie skonfigurować mapę zerknijcie na stronę: https://losokawood.com/

Mapa nie tylko świetnie wygląda, ale ma też charakter edukacyjny. Ala i Lena spędziły długie godziny zaznaczając gdzie były w minionym roku. Uczyły się nowych krajów, odszukiwały wyspy i latały samolotami między kontynentami. Na pytane gdzie wybierają się w najbliższym czasie, odpowiadały, że do Hiszpanii, więc nie pozostaje nam nic innego jak zabookować bilety 🙂

A Wy zaplanowaliście już jakieś wyprawy w 2022? Gdzie planujecie swój pierwszy wyjazd w nowym roku?

TAGS
RELATED POSTS

Zostaw wiadomość

ASIEŃKA
Kraków, PL

Niektórzy mówią na mnie Mała Mi... uwielbiam góry, książki o himalaistach, dobre wino i spotkania z przyjaciółmi. Lubię wszystko mieć zaplanowane i tak było całe moje życie… do czasu, aż kiedyś z planowanej ciąży z drugim dzieckiem, zrobiła się ciąża z drugim i trzecim dzieckiem. To była jedna z najważniejszych lekcji w moim życiu... po której, zostałam mamą trójki i zaakceptowałam fakt, że nie wszystko trzeba planować.  Lubię siebie po trzydziestce, pracuję na pełny etat, mam Jasia, Alę i Lenę i męża, którego po 10 latach dalej nazywam swoim najlepszym przyjacielem. Od kiedy możemy wyrobić sobie „Kartę dużej rodziny”, mam chyba więcej energii niż kiedykolwiek. Praktycznie w każdy weekend  organizuję nam wycieczki i spacery po okolicy. Cała nasza trójka na hasło wycieczka siedzi w fotelikach z uśmiechem na ustach. Przez pierwsze dwa lata życia bliźniaczek śmiałam się, że namalowałam na mapie cyrklem kółko o promieniu 200 km od Krakowa i podróżowaliśmy tylko w jego obrębie. Powoli wychodzimy poza kręgi, ale przez ten czas odwiedziliśmy wiele cudownych miejsc i tym chcę się z Wami podzielić. Jeżeli jesteś z Krakowa i okolic, znajdziesz tutaj pomysły na to gdzie pojechać i praktyczne wskazówki o miejscach, które odwiedziłam. Wszędzie jeździmy całą rodziną i kolekcjonujemy chwile, momenty i piękne miejsca w naszych głowach.