Polska Tatry Wycieczki z dziećmi

6. Domek Tatra Wood House
  7. Villa 9A
  8. Hotel Harnaś

Opisze wam moje top 8 miejsc, gdzie możecie się zatrzymać na Podhalu. W każdym z tych miejsc byłam, w niektórych parę razy, bo bardzo nam się podobało. Nie są one też ułożone według żadnego kryterium, wypisuję Wam miejsca, w których spędzaliśmy wakacje, weekendy i polecamy Wam jako opcje na wyjazdy w ciągu całego roku. Każde z tych miejsc jest inne i wybór zależał od różnych czynników: długości wyjazdu, naszych planów, czy ilości dzieci jakie z nami jechało. Myślę, że każdy może w tej liście znaleźć coś dla siebie.

1. Hotel Bania Thermal & Ski (Białka Tatrzańska)https://hotelbania.pl/

Ten hotel wybrałam specjalnie na wakacje w Polsce, które miały mi zapewnić dostęp do wielu atrakcji dla dzieci trochę zastąpić wakacje zagraniczne, na które nie byłam wtedy gotowa. Z trójką dzieci, w tym rocznymi bliźniaczkami naprawdę trzeba mieć plan na wakacje, jak chcemy chociaż usiąść przy jedzeniu, nie mówię koniecznie o odpoczywaniu.

Hotel Bania odwiedziliśmy latem, jest on bezpośrednio połączony z termami, które są według nas najlepsze na Podhalu. Część dziecięca, zjeżdżalnie, dmuchane atrakcje na zewnątrz są olbrzymim atutem. Same termy, mają strefę głośną i cichą, w części głośnej jest też brodzik i wodny plac zabaw dla maluchów.

Od razu napiszę Wam, że słońce mieliśmy w pierwszy dzień i ostatni wyjazdu, przez resztę czasu, były ulewy, a my i tak byliśmy zadowoleni.

Punkty na duży plus dla hotelu:

• Termy Bania w cenie hotelu i możliwość przejścia na nie bezpośrednio z pokoi hotelowych.
  • Ogromny plac zabaw z małpim gajem, pontonami, huśtawkami i najróżniejszymi atrakcjami dla dzieci na zewnątrz.
  • Dla starszych: zjazd ze stoku na specjalnych rowerach.
  • W hotelu plac zabaw podzielony na strefy, dla maluchów i starszych.
  • Zajęcia dla dzieci: akademia gotowania i inne świetne atrakcje, jak np. robotyka.
  • Kino dla dzieci i rozpisany codziennie plan aktywności dla dzieci.

Kiedy dzieci są malutkie, trzeba albo mieć gwarancję pogody, albo hotel taki jak ten. Uważam, że jest to najlepszy hotel w Polsce dla dzieci. Rodzice realnie mogą tam odpocząć.

Dodatkowo coś o czym nie każdy wie, hotel ma swoją strefę SPA, termy Bania są w pakiecie, ale proponuję wieczorem wybrać się do Sielsko Anielsko SPA hotelowego, jest tam kameralnie i przepięknie.

2. Rezydencja Nosalowy Dwór (Zakopane)https://www.nosalowy-dwor.eu/

W tym hoteli byliśmy już parę razy. To nowoczesny obiekt położony w samym Zakopanem, naprzeciwko Stoku Narciarskiego Nosal, blisko centrum i z pięknym widokiem na góry. Przestronne pokoje, łączą góralskie akcenty z nowoczesnym designem. Pokoje wyróżniają się wielkością, dlatego są idealne dla większych rodzin (takich co łapią się pod kartę dużej rodziny) jak moja.

Sam hotel ma sporo atrakcji dla dzieci w tym:

• Dwa duże wewnętrzne place zabaw; ze zjeżdżalniami, basenem z kulkami, małpim gajem i sporą ilością zabawek.
  • Na terenie hotelu, znajduje się też wieki zamek, bajkowy plac zabaw na zewnątrz, z labiryntem i strefami dla młodszych i starszych dzieci.
  • Basen z ciepłą wodą i wydzieloną płytszą wodą dla maluchów.
  • Przy śniadaniu stolik dla dzieci z kredkami i kolorowankami.
  • Animacje dla dzieci.
  • Taras widokowy.

3. Hotel Bachledówka (Czerwienne)https://bachledowka.pl/

Hotel położony na końcu miejscowości Czerwienne (dosłownie). Czerwienne to wieś położona za Zębem, który znany jest z tego, że jest rodzinnym miastem Kamila Stocha. Do Zakopanego jest ok 20 km, do Białki Tatrzańskiej podobna odległość.

Blisko lasu, na wzgórzu znajduje się hotel, który jest alternatywą, dla osób, które nie lubią Zakopanego i wolą wypoczynek w górskiej scenerii z dala od ludzi. Obiekt ma basen, salę zabaw dla dzieci, bilard i piłkarzyki oraz restaurację. Można prosto z hotelu udać się do pobliskiego lasu na spacer, spotkać bacę z owcami, wyrabiającego oscypki. Tatry rozciągają się przez cały horyzont, wiec na piękne widoki nie można tutaj narzekać.

Hotel położony jest na wysokości 1000 m n.p.m., tam naprawdę możecie pooddychać górskim powietrzem.

W ofercie jest:

• Basen.
  • Pokój zabaw dla dzieci.
  • Bliskość lasu oraz położenie z wspaniałymi widokami.
  • Plac zabaw na zewnątrz.

Ten trzygwiazdkowy hotel wyróżnia położenie. Jeśli  szukacie hotelu z dala od  cywilizacji, w rozsądnej cenie to ten powinien Wam się spodobać.

4. Monte House (Zakopane)http://montehouse.pl/

Nowoczesne apartamenty w Zakopanem to dobra opcja dla osób, które nie lubią dużych hoteli i wolą kameralne miejsca. Apartamenty Monte House położone są w samym Zakopanem. Różnej wielkości pokoje utrzymane są w nowoczesnym stylu. W Monte w wystroju jest sporo akcentów góralskich i odniesień do sportów zimowych. Na miejscu można zjeść śniadanie we wspólnej jadalni i jest spory salon z kanapami i kominkiem, biblioteczka i kącik dla dzieci za miejscem do wypoczynku.

Plusem jest strefa wypoczynku i dostępny kącik dla dzieci, odpowiedni na popołudniowy relaks. Musimy wziąć pod uwagę, że obiekt nie ma ogródka (są za to spore tarasy z leżakami), dla nas to nie problem, bo od kiedy dzieci są większe i tak zawsze wyruszamy na szlaki.

Za co lubię te apartamenty:

• Kameralna atmosfera.
  • Nowoczesny wystrój.
  • Strefa wspólna z wygodnymi kanapami i kominkiem .
  • Pokój zabaw dla dzieci.
  • Biblioteczka.
  • Sauna.

5. Domek LK Łapsze (Łapsze Niżne koło Czorsztyna)http://www.lkresorts.pl/

Domek w Łapszach położony jest między Jeziorem Czorsztyńskim, a Białką Tatrzańską (ok 16 km). Sporej wielkości obiekt jest idealny na rodzinne wypady. Drewniane domki odwiedziliśmy podczas ferii zimowych, z dziećmi i dziadkami. Jeżeli chcemy mieć świetną bazę wypadową na narty, snaki, spacery nad Jeziorem Czorsztyńskim połączone ze zwiedzaniem zamków to jest to strzał w dziesiątkę.

Domki są bardzo pro rodzinne, miłym gestem było sprowadzenie przez właścicieli specjalnie dla nas bramki na schody dla dzieci. Na miejscu czekał na nas też kosz z zabawkami, grami dla dzieci i krzesełka dla dziewczyn, to miłe gesty, szczególnie, że my potrzebujemy takie rzeczy podwójnie.

Podczas naszego pobytu pogoda była w kratkę, ale mieliśmy tez śnieg i piękne słońce. Domki położone są na górce, można więc zjeżdżać z niej na sankach albo jabłuszku ( wszystko można wypożyczyć na miejscu). Plusem w sezonie wiosenno-letnim jest też plac zabaw dla dzieci.

Domków jest kilka, wszystkie zrobione w formie bliźniaków, z tarasami widokowymi. Podczas naszego pobytu kompleks miał w budowie basen w oddzielnym budynku, który jest już dostępny dla wszystkich obiektów. Na miejscu jest też zewnętrzna sauna i balia.

Największe plusy domków LK Resorts:

• Drewniane domki między Białką, a Czorsztynem, są dobre zarówno dla miłośników zimy jak i świetną bazą letnich wycieczek.
  • Dostęp do udogodnień takich jak basen, sauna czy balia.
  • Dostosowanie domku dla dzieci, dodatkowe krzesełka, zabawki.

6. Domki Tatra Wood House (Zakopane) – http://tatrawoodhouse.pl/

Te domki są po prostu urocze, każdy trochę inny, ale wszystkie urządzone nowocześnie, bardzo stylowo i z góralskimi akcentami. Drewniane domki, mają kominek, wygodny salon i sypialnię. Są bardzo ładnie urządzone, mają sporo nowoczesnych akcentów; kamień czy wizerunki reniferów. Byliśmy w Tatra Wood House jak dziewczynki miały roczek i muszę przyznać, że byłam zachwycona podejściem właścicieli. Dostaliśmy wanienkę, krzesełka i łóżeczka dla dziewczynek. Było to sporym ułatwieniem, przy podróży z takimi maluchami. Trzy domki położone są na skraju Zakopanego, małym minusem są niewielkie odstępy między domkami, chociaż każdy z nich miał taras. Domki zlokalizowane są na Krzeptówkach, spokojnej dzielnicy Zakopanego. Domek będzie dobrą bazą wypadową na szlaki oraz spacery w samym mieście.

Mocne strony Tatra Wood House:

• Wystrój bardzo nowoczesny.
  • Klimatyczne drewniane domki z kominkiem.
  • Lokalizacja w Zakopanem oraz bliskość szlaków.
  • Wyposażenie domków w akcesoria dziecięce.

7. Villa 9A (Zakopane)MOJE ODKRYCIE 2020 rokuhttps://villa9a.pl/

Villa 9A to nasze odkrycie 2020 roku. Znalazłam ten dom na wyjazd majowy dla całej naszej rodziny (wliczając dziadków). Villa to tradycyjny Podhalański dom odremontowany w nowoczesnym stylu. Bryła 100-letniego typowo Podhalańskiego domu w centrum Zakopanego i nowoczesne wnętrze oraz lokalizacja, to największe jego atuty.

Sam dom w środku jest całkowicie wyremontowany, ma 3 piętra i 5 sypialni. Możemy tu znaleźć nowoczesne akcenty góralskie, ale też elementy ze starego domu, takie jak belka w jadalni, która ma 100 lat. Przy remoncie właściciel zachował też oryginalną windę do przewożenia jedzenia z kuchni w przyziemiu do jadalni (przyznam szczerze, rzadko moje dzieci tak chętnie przynosiły wodę i inne przekąski).

Atutem tego miejsca jest też właściciel, który opowiedział mi o tym miejscu i jak przez lata remontował ten dom, który odziedziczył po dziadku. Lokalizacja pod Wielką Krokwią, a przy tym poczucie, że jesteśmy schowani gdzieś na odludziu, daje nam spory ogród i wielkie sosny wokół willi.

Za największe atuty tego miejsca uznaję:

• Lokalizację, bliskość Wielkiej Krokwi i Ścieżki pod Reglami.
  • Duży dom z wielkim salonem i ogródkiem.
  • Strefa SPA na wyłączność, jacuzzi i sauna.
  • Ogród, miejsce na grilla i ognisko.
  • Wyposażenie i nowoczesne wykończenie 100 letniego domu.

8. Hotel Harnaś – hotel dla dorosłych (Bukowina Tatrzańska)https://hotelharnas.com/

Na koniec wisienka na torcie, czyli hotel dla dorosłych. Od razu powiem, że na wyjazd bez dzieci na Podhalu nie znam lepszego miejsca niż ten hotel. Gdzie rodzice trójki lepiej odpoczną, niż w hotelu dla dorosłych? W tym hotelu jest cicho… tak po prostu panuje tam cisza i spokój.

Co do samego obiektu, to jak tylko zobaczyłam, że zaczyna się remont legendarnego ośrodka z lat 70, szukałam informacji o inwestorze. Cieszę się, że budynek zachował pierwotną bryłę i charakter. W hotelu, który przez wiele lat stał nieużywany, stworzono wspaniały butikowy ośrodek. Stonowana kolorystyka, nawiązuje do stylu lat 70, przejawia się on też w doborze mebli oraz wystroju. Bardzo przyjemny hotel, z przepyszną kuchnią i restauracją. Jest on częścią sieci hoteli Bukovina i dzięki temu można mieć swobodny dostęp do term Bukovina. Na użytek gości dostępny jest bus, który w każdym  momencie może zawieźć nas na termy.

Dlaczego Harnaś to dobry wybór:

• Na weekend we dwoje, bez dzieci to super opcja (hotel dla dorosłych).
  • Świetna restauracja i dania góralskie w nowoczesnej odsłonie.
  • Bardzo miła obsługa.
  • Dostęp do term Bukovina i bus dostępny dla gości.