By
on
5 listopada 2020

Dojazd z Krakowa: 30 min
Miejsce: Dubie w gminie Krzeszowice (w nawigacji wpiszcie Plac zabaw Dolina Pstrąga Dolina Racławki Dubie)
Wózek: tak

Na jesienne popołudnie polecam Wam nietypowy płac zabaw w Dubiu (Dolina Racławki). Parking samochodowy jest z obu stron kompleksu, rozciągającego się wzdłuż rzeczki Racławki. My zaparkowaliśmy przy małym placu zabaw, od ulicy Centralnej. Ale podobnej wielkości parking jest po drugiej stronie, przy głównym placu zabaw (wystarczy sprawdzić na mapie).

Z tej strony jest ogrodzony plac zabaw: huśtawki, ścianka do wspinaczki, boisko i koniki bujane. Dla starszych dzieci, boisko do kosza, stół do ping ponga. Sporo atrakcji, dla małych i większych dzieci. Przechodząc przez parking dochodzimy do tzw. Skałek nad Boiskiem, które są częścią
formacji skalnych należących do Wyżyny Okólskiej, będącej częścią Wyżyny Krakowsko- Częstochowskiej. Najbardziej charakterystyczna jest skałka Jupiter, która jest dobrze przygotowana do wspinaczki. Przy boisku jest też sztuczna konstrukcja do wspinania, położona na skraju boiska. Na jedną ze skałek, tzw. Trybunę można wejść po wbudowanych schodkach.
Trzeba uważać, bo schodki są bardzo strome, ale spokojnie wyjdą na Trybunę nawet 3 latki. Stąd rozpościera się widok na boisko i możemy poczuć to, co wspinacze na Jupiterze. Skałki w tym obszarze przystosowane są do wpinania dla całej rodziny i wchodzą w skład tak zwanego
programu rodzinna Wspinka.

Przy boisku są drewniane leżaki, z których można podziwiać widoki na skałki, a obecnie tez kolorowe drzewa otaczające wszystkie Skałki nad Boiskiem. Z boiska przechodzimy deptakiem pod kolejny plac zabaw, przez zbudowane są dwa mostki na rzece Racławce. Mijamy miejsce na piknik oraz skałkę przypominająca jaskinię. Tymi ścieżkami dochodzimy do drugiego placu zabaw, który jest ciekawszy niż zwykle tego typu miejsca. Wchodzimy i czytamy opisy o skałach, poznajemy różne rodzaje skał, przy okazji dzieciaki mogą się na nie wspinać. Sporo tablic informacyjnych: o rodzajach drzew czy rozpiętości skrzydeł ptaków, jest tez galeria budek
lęgowych. Bardzo mądrze rozwiązane edukacyjne tablice dla młodych podróżników, którzy zafascynowani są lasem i zwierzątkami. Do tego rozbieg do skoków w dal z rozpiską jak daleko skaczą różne zwierzęta. W centralnym punkcie placu, zamiast zwykłych huśtawek i zjeżdżalni są
koparki oraz konstrukcje do kreatywnej zabawy piaskiem. Cały płac zabaw jest wtopiony w las, z drugiej strony graniczy z rzeka Racławką.

My z północnego Krakowa mamy bardzo blisko do Dubia. Gorąco polecam to miejsce, różnorodność atrakcji w przepięknym otoczeniu skałek i drzew sprawia, że jest to jeden z ciekawszych placów zabaw jaki widziałam.

Wycieczkę można połączyć ze zjedzeniem pstrąga w smażalni położonej obok kompleksu.

Wtrącając do Krakowa, w miejscowości Nielepce, możecie zerknąć do Stadniny Koni Huculskich.

TAGS
RELATED POSTS

Zostaw wiadomość

ASIEŃKA
Kraków, PL

Niektórzy mówią na mnie Mała Mi... uwielbiam góry, książki o himalaistach, dobre wino i spotkania z przyjaciółmi. Lubię wszystko mieć zaplanowane i tak było całe moje życie… do czasu, aż kiedyś z planowanej ciąży z drugim dzieckiem, zrobiła się ciąża z drugim i trzecim dzieckiem. To była jedna z najważniejszych lekcji w moim życiu... po której, zostałam mamą trójki i zaakceptowałam fakt, że nie wszystko trzeba planować.  Lubię siebie po trzydziestce, pracuję na pełny etat, mam Jasia, Alę i Lenę i męża, którego po 10 latach dalej nazywam swoim najlepszym przyjacielem. Od kiedy możemy wyrobić sobie „Kartę dużej rodziny”, mam chyba więcej energii niż kiedykolwiek. Praktycznie w każdy weekend  organizuję nam wycieczki i spacery po okolicy. Cała nasza trójka na hasło wycieczka siedzi w fotelikach z uśmiechem na ustach. Przez pierwsze dwa lata życia bliźniaczek śmiałam się, że namalowałam na mapie cyrklem kółko o promieniu 200 km od Krakowa i podróżowaliśmy tylko w jego obrębie. Powoli wychodzimy poza kręgi, ale przez ten czas odwiedziliśmy wiele cudownych miejsc i tym chcę się z Wami podzielić. Jeżeli jesteś z Krakowa i okolic, znajdziesz tutaj pomysły na to gdzie pojechać i praktyczne wskazówki o miejscach, które odwiedziłam. Wszędzie jeździmy całą rodziną i kolekcjonujemy chwile, momenty i piękne miejsca w naszych głowach.